Csíki Anyák Egyesületének szeptemberi hírei
A szeptemberi Nőileg magazinban megjelent Császárok kora cikket az email csatolmányában olvashatják, melyben véleményt mond az egyesület elnöke, és több, az egyesülettel kollaboráló orvos és szakember is megosztja nézeteit az olvasókkal.
Míg békeidőben 33-34%-os császármetsés-arányról beszélhettünk, addig mostanára ez az arány 39,5%. Elgondolkodtató... Október 19-23 között szervezzük idén az amúgy májusi Édesanyák Hetét, részletekkel hamarosan jelentkezem.
Esemény itt: https://www.facebook.com/events/669633147018761/.
Folytatódtak a szerdai anyukás-kisbabás foglalkozások, találkozások az egyesület székhelyén, ezek az alkalmak két óra időtartamúak, és így a hűvösebb időszak beköszöntével még kellemesebb együtt minőségi időt tölteni a kisbabás édesanyákkal, kortárs kérdésekről beszélgetni velük, és személyes tapasztalatok során elbeszélgetni a friss anyukákkal a szülésről, tapasztalataikról.
Szeptember 12-én újra sor került a Csíki Vállalkozók Egyesületének Családi Napjára, melyre szeretettel várták a Csíki Anyák Egyesületét is, mint korábbi partnerüket. Idén Csíkmadarason történt a találkozás, ahol több nagycsaládnak sikerült átadni az Könyvet otthonra program által biztosított értékes könyvcsomagokat.
A fényképen a Csíkszeredai Egyszülős Egyesület néhány családja vette át a könyvadományokat egyesületünk székhelyén (20 csomag Csíkszeredába és 5 csomag Székelyudvarhelyre került).
Szeptember 24: A Hargita Megyei Kulturális Központ megbízásából a csíkszeredai székhelyű Planificatio
Kft. dolgozik a megyei kulturális stratégia felújításán. A stratégiai tervezés folyamatában több megbeszélésre, fókuszcsoportos tevékenységre és előadásra került már sor, míg a tizenkettedik alkalommal is online térben zajló programra az egyesület elnökét is várták. A találkozóan pedig az alábbi kérdésekről esett szó:
1. Milyen önművelő csoportokat ismernek, melyik önművelődő csoportot képviseli (fúvós,
kórus, néptánc, színház, női csoport, stb.)?
2. Mi a közösség célja? / Milyen alapelvek alapján működnek?
3. Hogyan működik a csoport?(csoportvezető, pénzbeli juttatás vagy önkéntes, a tagok
hozzájárulása, terem vagy egyéb szükséges infrastruktúra: hangszerek, kották, fellépő ruhák stb.)
4. Vannak-e rendszeres eseményeik (próbák, fellépések/programok)?
5. Hogyan népszerűsítik a programjaikat / milyen kommunikációs eszközöket használnak?
6. A fellépések/ programok után összeül a csapat? Tartanak programkiértékelőt?
7. Hogyan működik a utánpótlás nevelés?
8. Ki támogatja a tevékenységeiket?
9. Milyen terveik vannak a jövőt illetően?