KÁRPÁT-MEDENCEI CSALÁDSZERVEZETEK SZÖVETSÉGE

Együtt könnyebb...

Ismerkedés a templomokkal – kamasz program a nagycsaládosoknál

2023. április 17.

Április 15-én a Kárpátaljai Magyar Nagycsaládosok Egyesülete kamasz programot szervezett a tagcsaládok fiataljainak. A program vezetői Túri Ágnes és férje Túri László volt. A program során négy XIV. századi magyar református templomot és a Huszti vár romjait látogathatták meg a résztvevők.

A túránk Beregszászból indult. Első megállónk a nagymuzsalyi református templom volt, majd ezt követően a benei és a csetfalvai református templomhoz vezetett az utunk. A templomok lelkipásztorai ismertették mindhárom templom történetét velünk. Az ismertetőket követően csapatokra lettünk osztva és különböző játékos feladványok és kvízes fejtörő várt ránk. Ez nagyon szórakoztató és tanulságos volt mindannyiunknak.

Husztra érve egy finom ebéd után ellátogattunk a református templomba, ahol szintén ismertették a templom múltját, majd staféta futó játékkal, puzzle és kvízes feladattal mérhettük össze ismét tudásunkat. Végezetül felmentünk a huszti várromhoz. A hegyre vezető út nehéz és fárasztó volt, de megérte felmenni.

A 331 méter magasban olyan gyönyörű kilátás tárult elénk, amit valószínűleg egyikünk sem látott még ezelőtt. A várromnál azt kérték, hogy minden csapat készítsen egy rövid videót a nap eseményeiről. A jobbnál-jobb videók elkészülte után egy könnyed sétával lementünk a buszhoz, ahol megtörtént az egész napi csapatversenyek eredményhirdetése.

Az első helyet a Piros, a másodikat a Fehér, a harmadik helyezést a Zöld csapat érte el. A csapatok értékes ajándékokban részesültek.

Számomra ez a kirándulás nagyon érdekes és eseménydús volt. Turizmus szakos diákként nagyon örülök, hogy az öcsémmel Attilával részt vehettünk ezen a fantasztikus programon és megismerkedhettünk még sok más kamasszal is.